בית > Blog > לקנות או לא לקנות....זו השאלה!

לקנות או לא לקנות....זו השאלה!

בעולם שהכל "פייק", האם היהלומנים צריכים גם הם לחשוש?

האיום מצד תעשיית היהלומים הסינתטיים, והדור הצעיר שכבר לא מתעניין ביהלומים, הבנקים שאיבדו אמון בענף ולא ממהרים לממן אותו, משפיעים על שוק היהלומנים. 
עשור חלף מאז הסרט "לגעת ביהלום" עד היום בו הוקמה חברת סטארט- אפ בעמק הסיליקון. החברה מגדלת יהלומים במעבדה ומסוגלת לייצר מאות יהלומים עד גודל של 9 קראט. יהלומי המעבדה המלאכותיים הם אחד האתגרים שעומדים היום בפני תעשיית היהלומים המסורתית. היתרונות של "יהלומי מעבדה" ברורים - אין צורך לחכות מיליוני שנים עד שייווצרו בטבע, ובעיקר הם זולים ב-40% מיהלומים טבעיים.
בעבר היו אלה חברות סיניות שייצרו יהלומים סינתטיים, היום גם חברות אירופיות ואמריקאיות נכנסו לתחום. רובם הגדול של היהלומים הסינתטיים משמש בתעשיות כמו כרייה, חיתוך, ליטוש ואופטיקה, אך יותר ויותר חברות מתחילות לייצר יהלומים סינתטיים גם לצורך שיבוץ בתכשיטים. זה כלל לא דבר שאפשר לזלזל בו. חנויות תכשיטים מוכרות אותם לצד היהלומים הטבעיים, וצעירים מתעניינים בהם כי הם זולים, הקמעונאים מתעניינים בהם כי הם עשויים להשיא רווחים גדולים יותר, והטכנולוגיה בתחום מתפתחת ללא הרף ותוריד את המחיר עוד באופן משמעותי. התעשייה המסורתית נמצאת בהכחשה מוחלטת, וכדאי שתתעורר. המחשבה שאנשים יעדיפו תמיד יהלומים טבעיים, מוטעית ובגדול. יהלומים סינתטיים הם לא פחות אמתיים מיהלומים אחרים.
ייתכן שטבעת היהלום שנשים עונדות היא בכלל מיהלום סינתטי, ואין להן דרך לדעת זאת. היהלומים הללו הם באיכות כל-כך גבוהה היום, עד שאי-אפשר להבחין בהבדל. אישה מחכה כל חייה לרגע הזה שיציעו לה נישואים, והיא לא תהיה מוכנה שיעשו זאת באמצעות יהלום שיוצר במרתף בסינגפור או הונג קונג, יהלום סינתטי לא שווה כמו זה האמיתי, האהבה היא אמיתית, הרומנטיקה היא אמיתית, והיהלום הוא "פייק"?
אמנם יהלומים סינתטיים אינם מהווים איום מיידי על תעשיית היהלומים הטבעיים, אך שהם בהחלט "מכשול תפיסתי". כאשר אנשים יודעים שיש גם יהלומים סינתטיים, הם חושבים פעמיים אם ומה לקנות, וייתכן שהם יעדיפו לא לקנות יהלום בכלל, וזו הבעיה. חשוב לפנות לאנשי מקצוע מהימנים.

כבר אין מי שיגיד שיהלומים הם לנצח

הקמפיין "יהלומים הם לנצח" היה לקמפיין המוצלח ביותר. יהלומים, שעד אז נחשבו סמל סטטוס וזוהו בעיקר עם אמנים מפורסמים ועם משפחת המלוכה, הפכו לראשונה לסימבול של תשוקה, אהבה ומחויבות. שום קמפיין לא הצליח לעשות מה שהקמפיין הזה עשה, אך התקופה הזו נגמרה. היום זה כבר לא מובן מאליו שמציעים נישואים עם טבעת יהלום. בין אם בגלל הצמצום או הביקוש ליהלומים קטן, אנשים כבר לא רוצים לקנות יהלומים. הערכים השתנו והדור של היום לא תמיד רוצה מחויבות, אלא ההיפך. הוא רוצה להתחדש, לעשות כיף ושיבדרו אותו. צעירים לא מאמינים שדברים הם לנצח, ובמקום לקנות טבעת יהלום הם מעדיפים חופשה של שבוע באיזה מקום אקזוטי.
יש סיבות לירידה בביקוש, או "גידול בקצב איטי מבעבר". אחת מהן למשל, היא שממשלת הודו מדפיסה כסף כדי לעזור ליהלומים במדינה, ובכך מעודדת אותה לקנות יותר מדי יהלומים שמציפים את השוק ומורידים את ערכם. סיבה נוספת היא ההאטה הכלכלית בסין. ועוד, במשך עשורים התחרו ביניהם שני סוגי יהלומים :"יהלום אמריקאי" ו"יהלום אסיאתי". ב"אמריקאי" היה פחות דגש על צבע, חיתוך ושקיפות היהלום, , והאסיאתי היה יהלום באיכות הגבוהה ביותר. ואז, הכל התהפך פתאום. באסיה התעניינו בקנייה של טבעות יהלום מהסוג ה'אמריקאי', וזה נתן דחיפה רצינית לתעשייה. המחיר של אותם יהלומים, שנחשבו זולים יותר, עלה בצורה משמעותית, עד שהם נעשו יקרים מדי לאמריקאים.
יש היום פחד בענף, ויהלומנים הם זהירים יותר. אם בעבר תכשיטים, ובעיקר טבעות אירוסין ונישואין, היינו רוכשים אך ורק על סמך מראה עיניים, משמע, עוברים מחנות אחת לשנייה  ובוחנים עשרות תכשיטים לפני שהיינו מחליטים לקנות אותם, הרי שהיום כללי המשחק השתנו.
לסיכום – יהלום סינטטי או מגודל הערך שלו ירד עם כמות היצור שלא כמו יהלום טבעי שערכו נישמר או עולה. היהלום הטבעי מסמן את הנצחי הטהור וטבעת ייחודית ובעלת ערך מה שהיהלום הסינטטי לא יכול לתת את תחושת האמתי והשווה.
חשוב מאיפה קונים יהלומים שכן היהלומים המגודלים מסתובבים בשוק ונמכרים כטבעיים. ההמלצה לקנית יהלום מחבר בורסה הכפוף לתקנון הבורסה או תכשיטן המשתייך לאיגוד התכשיטנים.

       כולנו רוצים להרגיש שקנינו משהו איכותי, אמיתי ובמחיר טוב, גם שמדובר ביהלומים.

                                             לכל אחד מגיע יהלום, אמיתי!
              
                 מק"ט 674829   מק"ט D47865-2   מק"ט D40648-1   מק"ט 674040

payment methods

הבורסה לתכשיטים
© 2012 Goldiam. All rights reserved
YCS-Yahalom Creative Solutions, Leveraging Technology. Powered By EasyStock™