השלב המכריע והמפורסם ביותר בתולדות הקמפיין היה כאשר דה-בירס חיברו את המסורת העתיקה של טבעות אירוסין לאופנה החדשה של תכשיטי יהלומים. הסיסמא שנבחרה היא 'יהלום הוא לנצח' (A Diamonds is Forever).
מאת: מאירה שורר

עד סוף העשור השלישי של המאה ה-20 שיעור טבעות היהלומים מבין טבעות האירוסין בעולם עמד על 10% בלבד. היום טבעות אירוסין משובצות יהלום הן הסטנדרט.
הכל התחיל ב-1935 כאשר תאגיד היהלומים העולמי חיפש משרד פרסום שיסייע לו לשווק את היהלומים. זמן לא רב לפני כן התגלו מרבצי היהלומים הגדולים של דרום אפריקה ומזרח אירופה ותעשיית היהלומים נהנה ממלאי שלא היה בידיה קודם. אלא שמחקרי דעת קהל הוכיחו כי היהלום נתפס כלוקסוס ונחלתם של המעמדות העליונים בלבד. כלומר, הרוב הגדול של האנושות לא חשב על יהלומים כאופציה, או כקנייה שהיא אפשרית מבחינתו, ואת זה תאגיד היהלומים רצה לשנות.
הצעד הראשון היה להוכיח כי יהלומים הם בהישג יד ולשם כך פנו המפרסמים - איך לא? - על הסלבריטיז – כוכבי הבידור של התקופה שהתהדרו ביהלומים על מנת לגרום להמוני אוהדיהם לרצות גם. בכל מקום אפשרי הופיע סיפור, במלל ובתמונה, אודות ידוענים ויהלומיהם. יהלומים הפכו לשיחת היום.
במקביל מימן התאגיד העולמי קמפיין הסברה אודות יהלומים תוך הבלטה של החיתוך (Cut), הניקיון (Clearity) והגודל (Carat). המסר היה ברור; לא מסובך לרכוש יהלום יוקרתי אבל צריך לדעת איך.
בקרב מקצועני השיווק והפרסום הקמפיין של דה-בירס – תאגיד היהלומים העולמי – נחשב לאבן דרך בתולדות הענף. זהו קמפיין שהחדיר לתודעה מוצר חדש והפך אותו לנכס תרבות גלובלי.
השלב המכריע והמפורסם ביותר בתולדות הקמפיין היה כאשר דה-בירס חיברו את המסורת העתיקה של טבעות אירוסין לאופנה החדשה של תכשיטי יהלומים. הסיסמא שנבחרה היא 'יהלום הוא לנצח' (A Diamonds is Forever). היא הופיע לראשונה במודעה בשנת 1948 ומאז מלווה את כל פרסומי התאגיד. החלום של אהבה נצחית ורומנטיקה זוהרת שייכים מאז ליהלום.
ההצלחה היתה מסחררת. תוך שנים ספורות עלתה צריכת היהלומים בארה"ב בעשרות אחוזים והרעיון של טבעות אירוסים משובצות יהלומים הפך לקוד תרבות כמעט מחייב. הפריחה של הוליווד, שגם היא עסקה במיתוס של אהבה ניצחית ורומנטיקה זוהרת, סייעה בהפצת תודעת היהלום כאבן הבוחן של טבעות אירוסין בכל רחבי תבל. אחד הקמפיינים המשפיעים ביותר בתולדות האנושות, והוא עדיין ממשיך כיום.