בית > Blog > בידוד, סגר ומה שביניהם-איך הפך האינטרנט לחנות התכשיטים המועדפת ביותר?

בידוד, סגר ומה שביניהם-איך הפך האינטרנט לחנות התכשיטים המועדפת ביותר?

במאמר זה נעסוק בשאלת ההתנהגות האנושית ברגעי משבר. איך חווית הבידוד והסגר משפיעה על התנהגותם של אנשים.

 
כיום אין כמעט אדם שאינו קונה באינטרנט וניתן לומר שהקניות האינטרנטיות מכסות כמעט כל תחום בחיינו, החל מחלק חילוף קטן לרכב ועד קניית המזון השבועיות לבית. אך למרות ההיכרות המעמיקה עם פלטפורמת הקניות באינטרנט, החנויות וסידורי האבטחה המתקדמים, עדיין עולים מידי פעם חששות לגבי רכישה באינטרנט בעיקר כשזה מגיע לרכישת פריטים כמו תכשיט חדש. חששות אלו מסווגים לכמה סוגים – התשלומים ובטיחותם, שירות הלקוחות במקום כלשהו מעבר לים וכמובן הסחורה עצמה ואיכותה. נכון, יש לא מעט הפתעות בקנייה באינטרנט, אבל רוב האתרים האמינים מוכרים לנו. אפיק הרכישה המקוונת נכנס בשנים האחרונות כאפיק צריכה ורכישה משמעותי ביותר. ענפים כלכליים רבים משקיעים משאבים משמעותיים בשיווק אינטרנטי ובבניית תשתית לרכישה מקוונת המתאימה לצרכן. בעידן זה, של סגר כפוי, השתלבות ענף התכשיטים במגמות הרכישה והשיווק האינטרנטי היא הכרחית. שאלנו את עצמנו מה היקף הצריכה המקוונת בתחום התכשיטים. מהן עמדות הצרכנים לגבי צריכה מקוונת של תכשיטים ומהם החסמים העומדים בפני צרכני תכשיטים בבואם לרכוש תכשיטים באופן מקוון. פתיחת ערוצי רכישה וירטואליים מהווה אתגר משמעותי עבור יצרני התכשיטים. האם יוכל ענף זה להתמקם בעולם הצריכה המקוונת? האם הצרכן הישראלי חש ביטחון מספק על מנת לרכוש תכשיט יקר באמצעות האינטרנט? לאור האמור לעיל חייבים, קודם כל, להעמיק את ההבנה לגבי עולם התכשיטים: לבדוק אילו תפקידים ממלאים התכשיטים בחייהם של הצרכנים בישראל, אילו רגשות מעורבים ברכישת תכשיטים, ומה משפיע על הצרכן בקניית תכשיט באינטרנט.

איך הפך האינטרנט לחנות התכשיטים המועדפת ביותר?

בתקופה כזו, בה נכפה עלינו להיות ספונים בבתים, רבים נהנים יותר מהשימוש באינטרנט ולמגוון רחב של מטרות: החל מיצירת קשרים חברתיים, טיפוח של קריירה ובילוי בשעות הפנאי במרחבים המציעים משחקים, צפיות בסרטונים וקריאת ספרים. לצד אלו, חלק גדול מהאינטרנט מוקדש לזירת מסחר, בה ישנם מוכרים וקונים המבצעים בכל יום עסקאות רבות. כך, גם חנויות התכשיטים כיום, נאלצו להצטרף ולהציע את מגוון התכשיטים למכירה בפלטפורמה מקוונת. מה שהתחיל כחנות משנית, הפך כיום לחנות המבוססת על תנועה רבה של גברים המחפשים טבעות אירוסין מיוחדות. מדוע ואיך הפך האינטרנט לחנות התכשיטים המועדפת על ידי גברים רבים?

מכל מקום ובכל זמן – חנות התכשיטים פתוחה

אחד החסרונות הגדולים ביותר של חנויות פיסיות, הוא שעות הפתיחה שמגבילות את הקונים. בעוד ישנם אלו שלוח הזמנים שלהם גמיש יותר וכך הם יכולים להתאים עצמם לשעות הפתיחה של החנויות, ישנם אלו שעובדים סביב השעון, או לחילופין שזמנם הפנוי אינו חופף עם שעות הפתיחה של החנויותתכשיטים כמו שרשראות, עגילים, צמידים וטבעות, זמינים לכם 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע. המשמעות? אינכם צריכים להגיע פיסית אל החנות, אלא תוכלו לבצע את הרכישה בזמנים הנוחים לכם ביותר בכל שעה ובכל יום!

 מה בכל זאת מעכב?

נראה כי לאנשים סיבות ענייניות לגבי העדפה של קניית תכשיטים בדרך שאינה מקוונת. חלק מהן מבטא העדפה למדוד, לגעת, או לראות את התכשיט בעת קנייה. ישנו גם החשש שהפריטים הנקנים באינטרנט אינם איכותיים או שיפגעו בדרך לקונה. יוצא מכך, שעדיין צריך להשקיע עבודה רבה כדי למצב קניית תכשיטים מקוונת כקנייה אמינה ומתגמלת. נדרשת השקעה משמעותית בבניית תדמית אמינה לרכישה מקוונת של תכשיטים ולהבטחה של אחריות המוכר ושל האפשרויות לביטול העסקה. במחשבה נוספת, ניתן אולי לרכך את הגורם המרכזי על ידי מתן אפשרות להחזרה של הפריט בתנאים מסוימים בתוך פרק זמן קצוב, גם אם אינו פגום.
לאינטרנט יש יתרון מרכזי ברכישת מוצרים ,ניתן לפרוט לערכים אובייקטיביים את השיקולים בבחירתם: מחיר, איכות, חברה ונתונים פיזיים על מוצר כמו מוצרי חשמל למשל. יתרון זה אובד במידה רבה כאשר מתכוונים לקנות תכשיט. לצורך ההשוואה, לא ניתן לערוך סקר שוק אחד על קניית שרשראות וקניית מקרר בו זמנית, היות והרכיב המשמעותי ביותר, כך נראה, בעת בחירת תכשיט הוא הכימיה שנוצרת בעת מגע עין עם התכשיט, נגיש באופן חלקי בלבד בקנייה באמצעות האינטרנט. לעומת זאת, בעת בחירת מקרר, אדם יכול לקבל תמונה די מלאה לגבי השיקולים בבחירת תנור מסוים, עד כדי כך שכמעט ואין לו צורך לבקר בחנות מוצרי חשמל שאינה וירטואלית. כלומר, אותו סקר שהוא מקיף ומשמעותי מאוד לגבי בחירת מקרר, אינו מתאים בעת בחירת תכשיט.

 מנגנון סינון ידידותי ומהיר

אחת הבעיות הנפוצות ביותר מתעוררת בחיפוש טבעת אירוסין או נישואין, הוא השפע הרב. בחנויות התכשיטים הדגמים מפוזרים במספר ויטרינות, זאת על מנת לשקף בפני הקונה מבחר רב ומגוון. מה שקורה בפועל הוא שנוצר בלבול, כך שמלאכת חיפוש הטבעת הופכת ארוכה, סבוכה ומתישה. מה קורה בחנות האינטרנטית? יש מנגנון חיפוש ידידותי לשימוש. כך, ניתן לסנן את חיפוש הטבעת על פי סוגה, המחיר שלה והצבע שלה. באופן זה לא נוצר בלבול בעקבות גודש של דגמים, אלא אתם מחפשים משהו מיוחד, או עיצוב אישי שלכם.

אתם "עצמאים" בשטח!

בחנות האינטרנטית אתם אדונים לעצמכם ומעניקים לעצמכם שירות עצמי. ישנם אלו שיגידו שמדובר בחיסרון, אך למעשה זהו יתרון! בזמן שאתם משרתים את עצמכם, אתם מבצעים את חיפוש הטבעת בקצב שלכם, מבלי שאתם נשאלים שאלות, מבלי שמכוונים אתכם ומבלי שמפריעים לכם להיכנס למוד של חיפוש טבעת. תוכלו לגלוש בחנות המקוונת בזמן המתאים לכם ביותר: בשעת בוקר מוקדמת לפני היציאה לעבודה, או בשעת לילה מאוחרת כשאתם מקבלים השראה. שירות עצמי משמעותו שאתם מבצעים את חיפוש הטבעת בעצמכם וכך למעשה אתם נכנסים לנעליהם של המוכרים, ולבסוף עם הרכישה אתם גם הקונים.

הסגר הסתיים, חלקית...נכון, אבל אם אתם מעדיפים קנייה לא מקוונת, אנחנו כאן בשבילכם. ב"גולדיאם", חנות שנמצאת בבורסה ברמת-גן, עומדים לרשותכם, המעצבת גב' אורית זיקרי, וכל הצוות שלה, לממש את תכשיט החלומות שלכם. מיותר לציין שהאחריות היא לכל החיים! כן.....לכל החיים!

 

payment methods

הבורסה לתכשיטים
© 2012 Goldiam. All rights reserved
YCS-Yahalom Creative Solutions, Leveraging Technology. Powered By EasyStock™